یک فارم زنبورداری با ظرفیت درآمد سالانه حدود ۶۰۰ هزار افغانی در بلخ ساخته شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۷ - ۹:۳۷
sdjklaf


۷ میزان ۱۳۹۹
یک فارم زنبورداری در ولایت بلخ با سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد، تجهیز و به بهره‌برداری سپرده شد.
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری برنامهی حمایت از اولویت ملی دوم (SNaPP-2) یک فارم زنبورداری را با سهم مشترک سرمایه‌گذاری ۳۰درصد سکتور خصوصی و ۷۰ درصد سهم وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تجهیز کرد و به بهره‌‌برداری سپرد.
هزینه‌ی تجهیز این فارم زنبورداری به ۳۷۲ هزار و ۸۵۷ افغانی می‌رسد که به همکاری مالی و تخنیکی برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم وزارت زراعت و سرمایه‌گذاری خصوصی یک تن از متشبثین مالداری در قریه سیدآباد ولسوالی دهدادی فراهم ساخته شده است.
بر اساس پلان تجارتی، این فارم ظرفیت تولید ۲۸۰ کیلوگرام عسل خالص و ۱۲۵ گرام زهر زنبور عسل را در یک سال دارد که مجموع فروش این فارم به طور اوسط، سالانه مبلغ ۵۹۵ هزار افغانی خواهد بود.
هدف از تجهیز این زنبورداری، جذب سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در بخش زراعت، اشتغال‌‌زایی میان متشبثین مالداری و بلند بردن سطح عاید مالداران روستایی است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS