گفت‌وگوی هیات افغانستان با صدراعظم چک در مورد سرمایه‌گذاری روی سکتورهای زراعت و معادن

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۷ - ۱۴:۴۵
گفت‌وگوی هیات افغانستان با صدراعظم چک در مورد سرمایه‌گذاری روی سکتورهای زراعت و معادن

۲۷ جوزای ۱۴۰۰
در نشست هیأت افغانستان با اندریج بریش (Andrej Babiš) صدراعظم جمهوری چک در شهر پراگ، روی سرمایه‌گذاری در سکتورهای معادن و زراعت صحبت شد.
هیأتی از افغانستان شامل محمدهارون چخانسوری وزیر معادن و پطرولیم، نثاراحمد غوریانی وزیر تجارت و صنعت، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، کبیر عیسی‌خیل رییس عمومی تدارکات ملی و عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه‌گذاری اداره امور ریاست‌جمهوری با اندریج بریش صدراعظم جمهوری چک در حالی که رییس پالمان و وزیر خارجه این کشور نیز حضور داشتند، روی سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف از جمله معادن و زراعت گفت‌وگو کردند.
صدراعظم جمهوری چک در این نشست ضمن ابراز آماده‌گی در مورد سرمایه‌گذاری روی زراعت افغانستان، گفت که کشورش آماده‌ است تراکتورها و دیگر ماشین‌آلات زراعتی را به افغانستان منتقل کند. مقام‌های جمهوری چک هم‌چنان تأکید کردند که آماده‌اند وسایل و ماشین‌آلات زراعتی ساخت چک را در افغانستان بسته‌بندی کنند تا این وسایل با قیمت پایین‌تر به دسترس دهقانان افغانستان قرار گیرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS