کار عملی‌سازی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در ننگرهار آغاز شد

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۰ - ۱۱:۲
ننګرهار کې د کرنیزو محصولاتو مدیریت د پروژو د پلي کېدو پیل


۲۱ ثور ۱۳۹۹
کار عملی‌سازی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در ولایت ننگرهار با راه‌اندازی همایشی در حضور مسوولان محلی این ولایت آغاز شد. 
ساخت ذخیره‌خانه‌های پیاز و کچالو و توزیع ماشین‌های خشک‌کننده‌ی میوه شامل تطبیق این برنامه در ننگرهار است.
اشتراک‌کننده‌گان در برنامه‌ی آغازین تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، تلاش‌های وزارت زراعت را در این زمینه ستایش کردند.
شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار گفت: «این پروژه‌ها در ۱۳ ولسوالی ننگرهار و در جریان چهار ماه تطبیق می‌شود.»
انعام‌الله ساپی رییس زراعت، آبیاری و مالداری ننگرهار گفت که ساخت ذخیره‌خانه‌ها برای پیاز و کچالو برای این که پیش از این پیاز و کچالو نگهداری نمی‌شد و به هر بهایی که بازار داشت فروخته می‌شد، مهم است. دهقانان به بهای ارزان، این محصولات را هر گونه که می‌شد می‌فروختند، اما پس از ساخت این ذخیره‌خانه‌ها، آن‌ها مجبور نخواهند بود که این محصولات را به صورت عاجل بفروشند.
آقای ساپی گفت که امسال در ننگرهار حدود ۳۰ هزار تن پیاز تولید می‌شود که در ذخیره‌خانه‌ها نگه‌داری خواهد شد و هم‌چنان سبزی‌هایی که زود فاسد می‌شوند، توسط ماشین‌های خشک‌کننده، پروسس می‌گردند.
هم‌چنان ناصر کامه‌وال عضو شورای ولایتی ننگرهار، آغاز تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی را مفید دانست و گفت این پروژه، بیش‌ترین فایده‌اش به دهقانان و باغداران می‌رسد.
عبدالظهور، نماینده‌ی دهقانان در این برنامه سخنرانی و از وزارت زراعت به خاطر راه‌اندازی برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در ننگرهار سپاس‌گزاری کرد و گفت: «امروز در نبود ذخیره‌خانه‌ها، دهقانان تولیدات‌شان به بهای ارزان می‌فروشند، با ساخت این ذخیره‌خانه‌ها دیگر به فروش محصولات به بیع مناسب می‌رسیم.»
پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، که عملی می‌شود، ملکیت دهقانان و باغداران می‌باشد. دهقانان و باغدارانی که می‌خواهند از این تأسیسات برای‌شان ساخته شود، تنها ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازند، زیرا ۹۰ درصد دیگر هزینه را وزارت زراعت برای‌شان می‌پردازد.
ساخت هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو برای دهقانان، صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای نگهداری میوه و هزاران کشمش‌خانه برای باغداران، توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران، همکاری با پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی، ممنوعیت احتمالی واردات مشابه به تولید داخلی در فصل برداشت آن در کشور و فراهم‌سازی قراردادهای فروش محصولات زراعتی، از موارد شامل در برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS