وزارت زراعت در اطلاع‌رسانی پیش‌تاز است

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۱۷ - ۲۰:۰
وزارت زراعت در اطلاع‌رسانی پیش‌تاز است

۱۷ میزان ۱۳۹۸
در گرامی‌داشت از روز جهانی دست‌رسی به معلومات، کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات و شماری از نهادها و افراد دخیل در اطلاع‌رسانی و کارهای رسانه‌ای، وزارت زراعت را پیش‌تاز در امر اطلاع‌رسانی خواندند و از کارهای صورت گرفته در این وزارت برای اطلاع‌رسانی ستایش کردند.
به همین سبب در میز گفت‌وگو در باره‌ی اطلاع‌رسانی به پاس کارهای مثبت وزارت زراعت در این امر، اکبر رستمی مشاور ارشد مطبوعاتی و سخنگوی وزارت زراعت نیز حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.
در این برنامه نجیبه مرام، معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت، «هدف ما در این نشست با دعوت آقای رستمی در پنل، این است که این وزارت با توجه به گزارش‌هایی که روان می‌کند و نظارتی که می‌کنیم، وزارتی پیش‌تاز است.»
بانو مرام گفت که در این وزارت برای دست‌رسی به اطلاعات سیستم‌سازی شده، وب‌سایت این وزارت غنی‌ترین وب‌سایت است و در مرکز مرجع اطلاع‌رسانی قوی و در ولایت‌ها نیز مراجع اطلاع‌رسانی را به تازه‌گی ایجاد کرده است.
معاون کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات گفت: «ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که وزارت زراعت [در امر اطلاع‌رسانی] در جایگاه اول قرار دارد و برای دیگر نهادها الگو است.»
او هم‌چنان گفت کارکرد سخنگو و دفتر مطبوعاتی این نهاد، در بین سخنگویان و دفترهای مطبوعاتیِ نهادهای بودجه‌ای از شمار بهترین‌ها است.
هم‌چنان ناصر تیموری، معاون دیده‌بان شفافیت افغانستان گفت که شماری از وزارت‌ها سیستم‌های خوبی ساخته‌اند، که وزارت زراعت یکی از آن‌ها است.
آقای تیموری گفت: «وزارت زراعت هم‌کاری خوبی با نهادهای تحقیقاتی و رسانه‌ای دارد، ما از سیستم‌های آنان دیدار کردیم، این وزارت یک وزارت نمونه است.»
هم‌چنان اکبر رستمی، رییس مطبوعات و سخنگوی وزارت زراعت گفت که دست‌رسی به معلومات، شفافیت به بار می‌آورد و در تسریع مبارزه با فساد و برپایی عدالت اجتماعی مهم است.
آقای رستمی گفت: «ما چیزی به نام اطلاعات محرم نداریم، تا این دم ما به حدود ۲۷۰ درخواست معلومات پاسخ داده‌ایم و هیچ درخواستی را بی‌پاسخ نگذاشته‌ایم.»
آقای رستمی از کم‌بود آگاهی در باره‌ی دست‌رسی به اطلاعات نیز یاد کرد و یادآور شد: «آگاهی کافی درباره‌ی دست‌رسی به معلومات وجود ندارد، ما با مواردی هم روبه‌رو بودیم که کسی عنوان پایان‌نامه‌اش را به ما فرستاده است، باید آگهی‌دهی در باب قانون داده شود، خصوصاً برای دانشجویان.»
رستمی افزود که وزارت زراعت در نشر اطلاعات پیش‌گیرانه پیش‌تاز است، آرشیف الکترونیک و بانک دیتابیس را ایجاد کرده و یک بخش مهم سندهای تدارکاتی منابع بشری، مالی و ... وارد سیستم شده‌اند، هم‌چنان ۱۴ سیستم معلوماتی در بخش‌های مختلف ساخته شده است.
سخنگوی وزارت زراعت گفت: «ما در مرکز و ولایات، تمام تلاش ما این است که هیچ درخواست معلومات را بی‌پاسخ نگذاریم.»

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS