وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۱۵:۱۳
وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است


۲۶ عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق طرح مدیریت محصولات زراعتی و با مدیریت پروژه انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری «HVCDSP» امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه را به زنان زراعت‌پیشه در هفت ولایت توزیع کرده است.
توزیع این دستگاه‌های خشک‌کننده میوه، مجموعاً ۲۸ میلیون و ۹۰۲ هزار افغانی با پرداخت سهم ۲۰ درصدی توسط زنان زراعت‌پیشه و ۸۰درصدی از سوی وزارت زراعت صورت گرفته است.
این دستگاه‌های خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی با انرژی آفتابی کار می‌کند و هر کدام ظرفیت خشک کردن ۵۰ تا ۷۰ کیلو گرام میوه را در یک وقت دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها دهقانان مستفیدشده می‌توانند مقدار زیادی از میوه‌های اضافه از مصرف و بازمانده از فروش‌شان را خشک کنند و در زمان مناسب بفروشند.
این دستگاه‌های آفتابی خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی در ولایت‌های کابل، بامیان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، لوگر و میدان‌وردک برای ۱۸۸ تن از دهقانان توزیع گردیده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۴:۱۴
Background image

دیدار رییس زراعت ولایت فاریاب با رییس نظارت، تعقیب احکام و فرامین آن ولایت

مولوی جان مراد وقار رئیس زراعت فاریاب درحضور داشت مولوی سید نور الهدا متوکل آمر امور زراعتی و کارمندان اداره زراعت  با مولوی راز محمد فاروقی رئیس جدید التقرر ریاست نظارت، تعقیب احکام و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۴:۸
Background image

توزیع بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار افغانی پول نقد برای ۸۸ خانواده در ولایت فاریاب

 ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب در همکاری موسسه کمیته ناروی برای افغانستان  مقیم شهر میمنه بیش از ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و۶۰۰ افغانی پول نقدر را برای ۸۸ خانواده نیازمند مالدار. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۳:۴۲
Background image

برای ۶۰ مالدار در ولسوالی سالنگ ولایت پروان مواد خوراکه حیوانی توزیع شد

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان با همکاری کمیته هالند برای ۶۰ تن از مالداران واجد شرایط  در ولسوالی سالنگ ولایت پروان خوراکه حیوانی توزیع کرد.
این مواد خوراکه در حضور داشت. . .

BACK TO NEWS