وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۱۵:۱۳
وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است


۲۶ عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق طرح مدیریت محصولات زراعتی و با مدیریت پروژه انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری «HVCDSP» امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه را به زنان زراعت‌پیشه در هفت ولایت توزیع کرده است.
توزیع این دستگاه‌های خشک‌کننده میوه، مجموعاً ۲۸ میلیون و ۹۰۲ هزار افغانی با پرداخت سهم ۲۰ درصدی توسط زنان زراعت‌پیشه و ۸۰درصدی از سوی وزارت زراعت صورت گرفته است.
این دستگاه‌های خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی با انرژی آفتابی کار می‌کند و هر کدام ظرفیت خشک کردن ۵۰ تا ۷۰ کیلو گرام میوه را در یک وقت دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها دهقانان مستفیدشده می‌توانند مقدار زیادی از میوه‌های اضافه از مصرف و بازمانده از فروش‌شان را خشک کنند و در زمان مناسب بفروشند.
این دستگاه‌های آفتابی خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی در ولایت‌های کابل، بامیان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، لوگر و میدان‌وردک برای ۱۸۸ تن از دهقانان توزیع گردیده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS