هیئت تخنیکی ولایت کندز ۲ هزار و۸۶۰ جریب زمین غصب شده را در ولسوالی گلتپه استرداد کردند

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۲
هیئت تخنیکی ولایت کندز ۲ هزار و۸۶۰ جریب زمین غصب شده را در ولسوالی گلتپه استرداد کردند

مولوی امان الله ‌حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز و اعضای هیئت به ساحات توبره‌کش و عسقلان ولسوالی گلتپه سفر نموده و ۲ هزرا و۸۶۰ جریب زمین را استرداد نمودند.
در این سفر هیئت تخنیکی بعد از نشست با مردم محل و متصرفین زمین از ساحه ۲۵۰۰ جریب زمین امارتی که قبلا منحیث زمین امارتی حکومتی تشخیص و تثبیت گردیده بود دیدن نموده و نظر به درخواست مردم محل مبنی بر اخذ اجاره همین موازی که ورثه شهداء و مجاهدین بوده و مستحق میباشند هدایت داده بودند تا طبق اصول برای شان به اجاره داده شود، از اینکه ساحه زمین سفید بوده و از طرف دیگر متصرفین آن به امارتی بودن آن اعتراف دارند طبق صراحت فقره ۵ ماده هفتم طرزالعمل کاری هیئت تخنیکی موازی متذکره استرداد گردیده و هدایت داده اند تا اداره زراعت بعد از ثبت در بانک زمین طبق اصول به ذولیدی غیر شرعی آن به اجاره دهد. 
هکذا در ساحه عسقلان موازی ۳۶۰ جریب زمین قبلا منحیث زمین امارتی تشخیص و تثبیت گردیده بود و مردم محل اعتراف به امارتی بودن آن داشته اند و اظهار میدارند که همین زمین را در سال‌های انقلاب استفاده نموده و خواستار اجاره آن می‌باشند. هیئت فیصله نمود تا آن را نظر به اصول اجاره دهد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۹
Background image

جلسه بررسی آماده ‌گی‌ها برای برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی برگزار شد

۱۰ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
جلسه بررسی آماده‌گی‌‌ها برای برگزاری میله دهقان و  نمایشگاه  بهاری محصولات زراعتی سال ۱۴۰۳ تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت برگزار شد. 
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۸
Background image

نظارت از جریان آماده‌گی‌های جهت برگزاری میله دهقان و نمایشگاه محصولات زراعتی

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از جریان آمادگی‌های  جهت برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی در  بادام‌باغ کابل و میله دهقان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۹:۳۳
Background image

تاکید معین زراعت و مالداری به فراهم سازی کشت بدیل برای دهقانان 

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با مسوولان دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد "یو ان او دی سی"  از به. . .

BACK TO NEWS