نشست دولت با ملت: کارهایی که امسال در بخش زراعت در دایکندی انجام شده است

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۳۰ - ۱۴:۴۱
نشست دولت با ملت: کارهایی که امسال در بخش زراعت در دایکندی انجام شده است


۳۰قوس ۱۳۹۹
مسوولان نهادهای محلی ولایت ولایت دایکندی، در سفری به ولسوالی خدیر این ولایت، از کارکردها و فعالیت‌های‌شان در سال جاری خورشیدی، به باشندگان این ولسوالی معلومات دادند.
سید عبدالواحد فیروزی رییس اداره زراعت دایکندی، با ارایه‌ی معلوماتی از فعالیت‌های انجام شده طی سال جاری در عرصه‌ی زراعت در این ولایت، از تکمیل شدن کار ده‌ها پروژه‌ی زیربنایی زراعتی در دایکندی خبر داد.
او گفت طی سال جاری ۳۲ ذخیره‌گاه کچالو با هزینه ۱۷میلیون و ۷۲۶هزار و ۷۲۰ افغانی، سه ذخیره‌گاه پیاز با هزینه یک میلیون و ۴۷۶هزار افغانی و دو سردخانه‌ی سیب با هزینه ۴میلیون و ۷۲۱هزار افغانی در دایکندی ساخته شده است.
توزیع ۵۰ متریک‌تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم با هزینه دو میلیون و چهارصدهزار افغانی، توزیع یک‌هزار و ۶۰ کیلوگرام پیاز زعفران با هزینه ۱۹۶هزار و ۶۰۸ افغانی، احداث ۴۹۷ جریب باغ عصری مختلف‌‌النوع، تطبیق ده‌هزار دوز واکسین بروسلوز و «پی‌پی‌آر» با هزینه ۱۷۰هزار افغانی، کنترول آفات نباتی و دواپاشی ۱۸هزار و ۱۰۰ درخت، دواپاشی ۶۰ جریب زمین به‌خاطر کنترول ملخ، آموزش پنج‌صد دهقان به‌منظور کشت زعفران و کنترول آفات نباتی نیز شامل فعالیت‌های امسال در ولایت دایکندی می‌شود.
هم‌چنین کندن‌کاری ۵هزار و ۲۵۸ ترنج، کندن‌کاری ۲۱هزار و ۸۷۷ آیبرو، کندن‌کاری ۱۴هزار و ۳۷۷ ریج‌تراس، کندن‌کاری دوهزار و صد کانتور، توزیع و کاشت ۱۱۵ کیلوگرام تخم بادام، توزیع و کشت ۳۰ کیلوگرام تخم رشقه و هم‌چنین توزیع و کشت ۸۹ کیلوگرام تخم مشنگ نیز شامل فعالیت‌هایی می‌شود که به همکاری موسسه «افغان‌اید» به منظور تنظیم‌ علفچرها و احیای جنگلات صورت گرفته است.
موسسه «مد ایر» نیز با ریاست زراعت دایکندی امسال در زمینه‌های اعمار ۳۲۸ چکدم با ظرفیت مجموعی سه‌هزار و ۵۳۰ مترمکعب آب، ساخت یک‌هزار و ۲۲ کانتور ترنج، ساخت ۷۰ دیوار قوس‌مانند، پاک‌کاری ۷هزار و ۱۰۰ متر جوی، پخته‌کاری ۴۰ متر جوی، ساخت ده ترناب با حجم مجموعی ۸۷ مترمکعب آب، توزیع بیش از دوازده‌ نوع تخم سبزیجات به ۴۴۸ خانواده همکاری داشته است.
با ارایه‌ی این گزارش، کمیته ارزیابی از فعالیت‌های ریاست زراعت دایکندی طی سال جاری خورشیدی تقدیر کرد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

BACK TO NEWS