ملاقات سرپرست وزارت زراعت با سفیر ایران درباره همکاری‌های مشترک در بخش زراعت

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۹/۸ - ۱۴:۵۸
ملاقات سرپرست وزارت زراعت با سفیر ایران درباره همکاری‌های مشترک در بخش زراعت


۸ عقرب ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، نامزدوزیر و سرپرست وزارت زراعت در دفتر کارش با بهادر امینیان، سفیر ایران برای افغانستان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار، روی مسایل زراعتی، همکاری‌های تخنیکی و ظرفیت‌های تجارت محصولات زراعتی میان دو کشور سخن گفتند.
بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان گفت که آنان در بخش‌های تخنیکی و ظرفیت‌سازی آماده‌ی همکاری با افغانستان‌اند و این ظرفیت در نهادهای علمی‌شان وجود دارد.
در همین حال داکتر انوارالحق احدی سرپرست وزارت زراعت، پیشنهادهایی را در بخش مالداری ارایه کرد و گفت که ایران می‌تواند در آن بخش‌ها همکار افغانستان باشند. آقای احدی گفت که یک کمیته‌ی تخنیکی ایجاد می‌شود تا طرحی را در بخش روابط زراعتی، همکاری‌های تخنیکی و تجارتی ارایه کند.
هم‌چنان در این دیدار روی بازار ایران برای محصولات زراعتی افغانستان و برعکس آن، نیز سخن گفته شد. به طور مثال، صادرات محصولات زراعتی کشور به خصوص از ولایت‌های فراه، هرات و نیمروز به ایران و در صورت نیاز از ایران به افغانستان، محور دیگر گفت‌وگوی دو طرف در این دیدار بود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS