معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری دیدار کرد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۸/۳ - ۱۴:۱۱
معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری دیدار کرد

مولوی صدراعظم، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با  محمد‌یونس مهمند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، خان‌جان الکوزی، معاون فدراسیون اتاق‌های تجارت افغانستان، نماینده‌گان سکتور خصوصی و تاجران دیدار کرد.
مولوی صدراعظم، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، در این دیدار ضمن تأکید بر ایجاد هماهنگی میان وزارت زراعت و اتاق‌های تجارت و تاجران ملی، گفت که وزارت زراعت همکاری گسترده با تاجران کشور خواهد داشت.
مولوی صدراعظم بر ثبات بازار و حمایت از محصولات داخلی کشور تاکید کرد و گفت: «تعرفه‌های تجارتی، جواز تجارت، ترانزیت و مشکلات تاجران در هماهنگی با وزارت خارجه، اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و وزارت زراعت بهبود و در شفافیت به پیش برود.»
خان‌جان الکوزی، معاون فدراسیون اتاق‌های تجارت افغانستان گفت که مشکلات گسترده‌‌ای در بندر‌های تجارتی افغانستان وجود دارد. وی افزایش تعرفه‌ها، تغییر پالیسی کشورهای همسایه در موسم فصل برداشت حاصلات کشور و بی‌ثباتی بازار داخلی را از جمله مشکلاتی دانست که دامن‌گیر تاجران کشور است.
در این دیدار دو طرف روی همکاری میان وزارت زراعت و اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد بازار محصولات داخلی و صادر این محصولات به خارج از کشور، تاکید کردند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در تلاش ایجاد بازار برای محصولات زراعتی، ارزش‌گذاری محصولات زراعتی، افزایش این محصولات، صادر آن به خارج از کشور، گسترش ساحه زراعت و باغ‌داری و ترویج بیش‌تر مالداری در کشور است.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS