سه مرکز پروسس سبزیجات و میوه‌جات در بلخ تجهیز شد

qiam_amin
دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۸ - ۱۲:۳۶
سه مرکز پروسس سبزیجات و میوه‌جات در بلخ تجهیز شد

۱۸ اسد ۱۴۰۰
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، از طریق برنامه حمایت از اولویت ملی دوم، با سرمایه‌گذاری مشترک ۳۰ درصد سکتور خصوصی و ۷۰درصد وزارت زراعت، سه مرکز پروسس سبزیجات و میوه‌جات در این ولایت را تجهیز کرده و به بهره‌برداری سپرد.
این مراکز با هزینه بیش از هفت‌صد هزار افغانی به همکاری مالی و تخنیکی برنامه حمایت از اولویت ملی دوم و سرمایه‌گذاری زنان زراعت‌پیشه در ولسوالی‌های نهرشاهی و دهدادی تجهیز شده است.
این تجهیزات شامل وسایل برقی پروسس، نگهداری، وسیله انتقال محصولات به مارکیت، تشخیص کیفیت، اندازه‌گیری و بسته‌‌بندی و بازاریابی می‌باشد. 
براساس پلان تجارتی، این سه مرکز ظرفیت پروسس انواع مختلف ترشی، مربای توت‌زمینی، کمپود میوه، مرچ مصاله‌دار، کنسرو آماده سبزیجات و سس بادنجان رومی با طعم شیرین و تند را با کیفیت عالی تولید و از طریق فروشگاه‌های بزرگ برای مشتریان خویش در شهر مزارشریف عرضه می‌کنند.
هدف از تجهیز این سه مرکز پروسس میوه‌جات و سبزیجات، جذب سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در بخش زراعت، افزایش فرصت‌های شغلی برای زنان زراعت‌پیشه و بلند بردن سطح عاید دهقانان روستایی می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS