توزیع بسته‌های زراعتی به ۷۰ زعفران‌کار در دایکندی

naim.rezai
دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۸ - ۱۱:۲۶
توزیع بسته‌های زراعتی به ۷۰ زعفران‌کار در دایکندی

۲۸ سرطان ۱۴۰۰
بسته‌های زراعتی شامل ۹ قلم مواد از جمله کود مخصوص زعفران و ادویه زراعتی از سوی ریاست زراعت دایکندی به ۷۰ دهقان زعفران‌کار در پنج ولسوالی این ولایت توزیع شد. برای این دهقانان، ورکشاپ آموزشی نیز برگزار شد.
سیدعبدالواحد فیروزی، رییس زراعت دایکندی، گفت که هدف از تدویر این ورکشاپ، بالا بردن ظرفیت زعفران‌کاران است تا بتوانند کمیت و کیفیت محصول‌شان را بالا ببرند. او افزود که ولایت دایکندی با توجه به اقلیم مناسبش برای تولید زعفران، در سال جاری در جمع تولید‌کننده‌گان بزرگ زعفران قرار گرفته و قرار است در سال‌های آینده توجه بیشتر به تولید معیاری آن صورت گیرد.
فاطمه اکبری، معاون والی دایکندی، گفت که زعفران به‌عنوان یک نبات طبی، بازار خوب داخلی و خارجی دارد. او افزود که با توجه به اشتغال بیشتر خانم‌ها در تولید و برداشت زعفران، ترویج آن، اقتصاد زنان را رشد خواهد داد.
گفتنی است که ولایت دایکندی دارای سه انجمن تولید زعفران است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS