بیست‌وچهارمین نمایشگاه زراعتی بادام‌باغ افتتاح شد

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۲۴ - ۱۳:۲۱
بیست‌وچهارمین نمایشگاه زراعتی بادام‌باغ افتتاح شد

۲۴میزان ۱۳۹۸
بیست‌وچهارمین نمایشگاه زراعتی، مالداری و صنایع دستی زنان، امروز در یک مراسم ویژه در فارم تحقیقات زراعتی بادام‌باغ کابل توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افتتاح شد. این نمایشگاه چهار روزه، از امروز چهارشنبه تا روز شنبه، ۲۴ تا ۲۷ میزان، بر روی تمام شهروندان و بازدیدگان باز است.
حبیب‌الله حبیبی رییس بخش انکشاف سکتور خصوصی در وزارت وزراعت، آبیاری و مالداری، در آغاز این مراسم گفت که در این نمایشگاه محصولات و ماشین‌آلات زراعتی و مالداری و هم‌چنین صنایع دستی زنان در ۲۶۱ غرفه به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. آقای حبیبی افزود که دوصد غرفه به محصولات و ماشین‌آلات زراعتی و مالداری و ۶۱ غرفه دیگر به صنایع دستی زنان به منظور رشد و انکشاف این صنایع اختصاص داده شده است. رییس بخش انکشاف سکتور خصوصی وزارت زراعت گفت: «نمایشگاه امسال خزانی تحت شعار محصولات زراعتی معیاری، راه‌یابی به بازار جهانی برگزار شده است. ما باور داریم که با معرفی محصولات با کیفیت، طبیعی و ارگانیک زراعتی و مالداری و با درنظرداشت چگونگی کمی و کیفی تقاضا به محصولات افغانی در مارکیت‌های داخلی و بین‌المللی، مارکیت فروش مطمین و پایدار را برای محصولات داخلی خویش دریافت نموده و جایگاه واقعی محصولات با کیفیت خویش را در بازارهای ملی و بین‌المللی تثبیت خواهیم نمود.»

حبیب‌الله حبیبی هم‌چنین به نمایشگاه‌های بهاری و تابستانی امسال در بادام‌باغ و هم‌چنین دو نمایشگاه بین‌المللی در دوبی و هندوستان نیز اشاره کرد و در این نمایشگاه‌ها برای فروش محصولات زراعتی و حیوانی صدها میلیون دالر قرارداد شده است. وی از برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری افغانستان در عربستان سعودی نیز خبر داد و گفت این نمایشگاه قرار است در همین ماه اکتوبر برگزار شود.

هم‌چنین حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت که زراعت نزدیک به شصت درصد نیروی کاری افغانستان را به خود اختصاص داده و همین‌طور محصولات زراعتی و حیوانی بخش عمده‌ی صادرات کشور را تشکیل می‌دهند. آقای غفوری می‌گوید که برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از مهم‌ترین فعالیت‌های وزارت زراعت به شمار می‌رود و این وزارت درنظر دارد تا پس از این در هشت زون کشور نمایشگاه‌های بزرگ محصولات زراعتی و حیوانی را راه‌اندازی کند. وی گفت: «واقعیت امر این است که نمایشگاه‌های زراعتی را می‌توان تبلیغ زنده برای محصولات داخلی دانست. زیرا در نمایشگاه‌های زراعتی عواملی چون تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده‌ی کالاها یا خدمات زراعتی در یک زمان و مکان مناسب گردهم می‌آیند.»

معین‌ آبیاری و منابع وزارت زراعت هم‌چنین تاکید کرد که هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه‌ها معرفی محصولات زراعتی، مالداری، صنایع و ماشین‌آلات زراعتی، جذب مشتریان باالقوه و ایجاد فرصت‌های کاری، اتصال دهقانان، تولید‌کنندگان و متشبثین خصوصی و تاجران به بازارهای داخلی و بین‌المللی، به‌دست آوردن شهرت، اعتبار برای محصولات داخلی، تبادل نظریات، تجارب و زمینه‌سازی برای بازاریابی محصولات، زمینه‌سازی برای توسعه و گسترش صادرات، فراهم‌سازی زمینه برای انجام تحقیقات و دسترسی‌ به تکنالوژی‌های جدید زراعتی، زمینه‌سازی برای عقد قراردادها میان تولیدکنندگان محصولات زراعتی و مالداری با تاجران و صادرکنندگان و تقویت بنیاد اقتصادی کشور است.

حشمت‌الله غفوری در عین‌حال تاکید کرد که وزارت زراعت درنظر دارد تا به قزاقستان که از مهم‌ترین کشور صادرکننده آرد و گندم به افغانستان به شمار می‌رود، محصولات باغ‌داری و سبزیجات صادر کند. او گفت که دولت افغانستان درنظر دارد تا گندم و آرد را با میوه‌جات و سبزیجات تبادله کند.

معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت از تایید استراتژی خودکفایی افغانستان نیز خبر داد و گفت که انکشاف زراعت، بهبود در آبیاری و باغ‌داری از مهم‌ترین بخش‌های این استراتیژی است. به گفته‌ی حشمت‌الله غفوری برمبنای این استراتیژی قرار است طی سال‌های نزدیک ۲۳۰هزار هکتار باغ‌های جدید تجارتی و غیرتجارتی ساخته و در زمینه‌ی ساخت‌ کانال‌های بزرگ آبیاری کارهای جدی‌تری صورت گیرد.

در همین‌‌حال، سیدهاشم یک تن از دهقانان پیش‌قدم، در این مراسم گفت که طی سال‌های اخیر کارهای زیادی به منظور بهبود وضعیت زراعت در کشور صورت گرفته است. این دهقان کارهای مناسبی در بخش‌های باغ‌داری، مالداری و زراعتی صورت گرفته اما بازار مناسبی برای فروش این محصولات وجود ندارد. او از دولت خواست تا در زمینه‌ی بازاریابی محصولات دهقانان و مالداران بیشتر توجه کند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS