برنامه تفتیش نهایی از کشت‌زارهای گندم اصلاح‌شده در هرات شروع شد

naim.rezai
شنبه ۱۴۰۰/۳/۸ - ۱۴:۲
برنامه تفتیش نهایی از کشت‌زارهای گندم اصلاح‌شده در هرات شروع شد

۸ جوزای ۱۴۰۰
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، برنامه تفتیش نهایی از کشت‌زارهای گندمی که به‌منظور تولید تخم اصلاح‌شده زرع‌ شده است را آغاز کرد.
در این برنامه از کشت‌زارهای دهقانان قراردادی مربوط به شانزده نهاد تولیدکننده تخم‌های اصلاح شده دولتی و خصوصی در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ، کشک رباط سنگی، زنده‌جان، غوریان و پشتون زرغون تفتیش صورت می‌گیرد.
آمریت تصدیق‌دهی تخم‌های بذری ریاست زراعت هرات، در نظر دارد به مساحت ۱۱هزار و ۸۱۰.۴ جریب زمین مربوط به یک‌هزار و هشتاد دهقان در در ۲۵۴ قریه و هفت ولسوالی تفتش نهایی مزرعه را انجام بدهد.
هدف از تفتیش نهایی کشت‌زارها، رد و یا قبول این کشت‌زارها با در نظر داشت استندردهایی که شامل بررسی امراض گندم خصوصاً که توسط تخم انتقال می‌شود، آفات، سایر ورایتی‌ها، نباتات نامطلوب، تشخیص نباتات دیگر، گیاهان هرزه و ارایه مشوره‌های تخنیکی برای دهقانان قرادادی در مورد جمع‌آوری گندم، خرمن کوبی، پاک‌کاری ماشین‌های تریشر، نوشتن نام تولیدکننده و نام ورایتی گندم بالای بوجی‌ها جهت تولید تخم‌های اصلاح‌شده مطابق به استندردها و معیارهای قبول‌شده می‌شود، می‌گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS