اشتراک ۲۸ کمپنی افغان در نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۳ - ۱۵:۳
اشتراک ۲۸ کمپنی افغان در نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱

۳ حوت ۱۳۹۹
نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱ که امروز ۲۱ فبروری ۲۰۲۱ در مرکز تجارت جهانی شهر دبی امارت متحده عربی برگزار شد، در آن بر علاوه کمپنی‌های ۸۵ کشور جهان، ۲۸ کمپنی تولید، پروسس و تجارت از افغانستان اشتراک کردند.
حبیب‌الله حبیبی رییس انکشاف سکتور خصوصی وزارت زراعت آبیاری و مالداری می‌گوید که نمایشگاه مذکور یک فرصت استثنایی و بسیار مهم به تاجران افغان جهت معرفی محصولات زراعتی و مالداری افغان به جهانیان است.
تاجران افغان به کمک اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا(USAID) و هم‌آهنگی وزارت زراعت در این نمایشگاه اشتراک کردند و محصولات‌شان را به نمایش گذاشتند؛ این محصولات شامل زعفران، میوه خشک، گیاهان طبی، عسل و میوه‌جات پروسس شده و ده‌ها نوع محصول دیگر بود.
نمایشگاه بین‌المللی گلفود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در بخش غذا در سطح جهان است که تاجران بیش از ۸۵ کشور دنیا با محصولات‌شان در آن اشتراک می‌کنند.
قرار است امسال نیز مانند سال‌های قبل، ده‌ها هزار نفر بازدیدکننده و تاجر از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه گلفود که همه ساله در شهر دبی امارت متحده عربی برگزار می‌شود. سال گذشته نیز تاجران افغان به همکاری اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا، «USAID» و وزارت زراعت در این نمایشگاه اشتراک کرده بودند.
در این نمایشگاه از محصولات افغانی استقبال شده و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر قرارداد ناشی از عقد قراردادهای فروش محصولات زراعتی و مالداری افغانی به دست آوردند.
امسال نیز در پی تلاش مشترک وزارت زراعت آبیاری و مالداری و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا «USAID» زمینهی اشتراک تاجران افغان با وجود محدودیت‌های ویروس کرونا در این نمایشگاه مساعد شد و این تاجران ده‌ها نوع محصول زراعتی و مالداری را از افغانستان به نمایش گذاشته‌اند و  توقع می‌رود که تاجران افغان قراردادهای خوبی را در بخش فروش محصولات‌شان به دست بیاورند.
باید گفت که نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱ برای چهار روز از ۲۱ تا ۲۵ فبروری امسال در مرکز تجارتی شهر دوبی برگزار شده است.
مقام‌های سفارت افغانستان در امارات متحده عربی نیز در این نمایشگاه حضور یافته بودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS