اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی تعلیم قرآن و فراگیری علوم دینی در کنار علوم عصری تاکید کرد.
 به مناسبت فراغت یازده تن از حافظان قرآنکریم از مدرسۀ دینی خالد بن ولید (رض) مراسم بزرگ راه اندازی شد که در آن مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، شیوخ و علمای کرام، محاسن سفیدان و جمع کثیری از اقشار مختلف ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی اشتراک نموده بودند.
در این مراسم وزیر زراعت، آبیاری و مالداری؛ شیوخ و عالمان دین فراغت طالب العلمان را نشانه‌ای از دینداری مردم خوانده و در مورد  نقش علما و مدارس دینی در جامعه اسلامی صحبت نموده گفتند که، خانواده ها باید فرزندان شان را با زیور علوم قرآنی و اسلامی در کنار علوم عصری آشنا ساخته و در آموزش آن از طریق مدارس و مکاتب کوتاهی نکنند. وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این مراسم با اشاره به نقش علما و حفاظ کرام در قسمت  حراست از دین و رساندن پیام الهی افزود:« بزرگترین وظیفه یک عالم دین در کنار تربیت طالب العلمان، شناخت زمان و آشنایی با علوم عصری و تکنالوژی است که باید از این طریق در برابر جنگ فکری دشمنان اسلام متحدانه مبارزه نمایند».
این در حالی است که چندی قبل یک تعمیر دارالحفاظ و دارالعلوم که از سوی  وزیر زراعت در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب ساخته شده بود نیز به بهره‌برداری سپرده شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۳:۴۷
Background image

کمپاین تطبیق واکسین بیماری انتروتوکسیمیا و کرم داخلی حیوانات آغاز شد

کمپاین تطبیق واکسین بیماری انتروتوکسیمیا  یا ریخک و کرم داخلی حیوانات در بیست پنج ولایت کشور از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در همکاری کمیته هالند برای افغانستان به هدف جلوگیری از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۹
Background image

جلسه بررسی آماده ‌گی‌ها برای برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی برگزار شد

۱۰ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
جلسه بررسی آماده‌گی‌‌ها برای برگزاری میله دهقان و  نمایشگاه  بهاری محصولات زراعتی سال ۱۴۰۳ تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت برگزار شد. 
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۴۸
Background image

نظارت از جریان آماده‌گی‌های جهت برگزاری میله دهقان و نمایشگاه محصولات زراعتی

۱۰ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از جریان آمادگی‌های  جهت برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی در  بادام‌باغ کابل و میله دهقان. . .

BACK TO NEWS