آغاز کار عملی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در میدان‌وردک

user-admin
شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۰ - ۱۱:۲
میدان وردګ کې  د کرنیزو محصولاتو د مدیریت د پروژو عملي چارې پیل شوې


۲۱  ثور ۱۳۹۹
سنگ تهداب پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی وزارت زراعت در ولایت میدان‌وردک، با حضور مسوولان محلی، دهقانان و باغداران این ولایت گذاشته شد.
در این همایش، مظفرالدین یمین، والی میدان‌وردک گفت: «پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی برای دهقانان و باغداران یک فرصت خوب است و ساخت ذخیره‌خانه‌ها و سردخانه‌ها، در مصون‌سازی محصولات زراعتی میدان‌وردک رول عمده دارد.»
والی میدان‌وردک از همه‌گان خواست که همکاری کنند تا محصولات زراعتی میدان‌وردک مدیریت شود.
ولیداحمد تسل، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت میدان‌وردک گفت که هدف از تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، مدیریت و حفاظت محصولات زراعتی و باغداری، برابرسازی زمینه‌ی کار و به طور عمده فراهم‌سازی زمینه‌ی رشد اقتصاد مردم است.
رییس زراعت میدان‌وردک گفت که با تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، جلو فاسد شدن بخش بزرگی از تولیدات زراعتی گرفته می‌شود.
پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، که عملی می‌شود، ملکیت دهقانان و باغداران می‌باشد. دهقانان و باغدارانی که می‌خواهند از این تأسیسات برای‌شان ساخته شود، تنها ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازند، زیرا ۹۰ درصد دیگر هزینه را وزارت زراعت برای‌شان می‌پردازد.
ساخت هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو برای دهقانان، اعمار صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای نگهداری میوه و ایجاد هزاران کشمش‌خانه برای باغداران، توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران، همکاری با پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی، ممنوعیت احتمالی واردات مشابه به تولید داخلی در فصل برداشت آن در کشور و فراهم‌سازی قراردادهای فروش محصولات زراعتی، از موارد شامل در برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS