آغاز کار تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در غور

user-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۳ - ۱۷:۳۷
آغاز کار تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در غور

آغاز کار تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در غور:
۱۰ سردخانه‌ی میوه و ۳۵۰ ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو ساخته می‌شود
۲۳ ثور ۱۳۹۹
کار عملی‌سازی پروژه‌های طرح مدیریت محصولات زراعتی در ولایت غور با حضور مسوولان محلی آغاز شد.
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت غور می‌گوید که ساخت این زیربناها باعث رشد اقتصاد دهقانان و باغداران می‌شود و عمر تولیدات زراعتی را بیش‌تر می‌کند.
ریاست زراعت غور می‌افزاید، زیربناهایی که ساخته می‌شود، شامل ۱۰ سردخانه سیب، ۳۰۰ ذخیره‌خانه‌ی کچالو و ۵۰ ذخیره‌خانه‌ی پیاز است.
 در قالب برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، در کنار ساخت این سردخانه‌ها، ۳۰ دستگاه خشک‌کننده میوه‌جات و سبزیجات نیز به شماری از دهقانان توزیع می‌شود.
پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، که در سراسر کشور عملی می‌شود، ملکیت دهقانان و باغداران است. دهقانان و باغدارانی که می‌خواهند از این تأسیسات برای‌شان ساخته شود، تنها ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازند، زیرا ۹۰ درصد دیگر هزینه را وزارت زراعت برای‌شان می‌پردازد.
اعمار هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو برای دهقانان، ایجاد صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای نگهداری میوه و ساخت هزاران کشمش‌خانه برای باغداران، در کنار توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران، همکاری با پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی، ممنوعیت احتمالی واردات مشابه به تولید داخلی در فصل برداشت آن در کشور و فراهم‌سازی قراردادهای فروش محصولات زراعتی، از موارد شامل در برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS